Direktlänk till inlägg 29 november 2009

Gillar du inte kulturutbudet? Gör det själv!

Av Ulf - 29 november 2009 22:59

Jag älskar amatörkultur. Rättelse, jag älskar bra amatörkultur. Det kan bli rätt kul faux paus om man inte är uppmärksam. Som när jag under en konstutställning satte mig på en stol som tydligen skulle symbolisera "det ensamma i existensen" eller någon annan bullshit. Nej, istället vill jag slå ett slag för mina hjältar på nätet vars videos och artiklar jag följer slaviskt. I ingen inbördes rangordning presenterar jag de bästa egenproducerade kulturgärningarna på nätet.


1. The Angry Video Game Nerd


Hur kan man inte älska James Rolfe? I tre år har han förgyllt nätet med sin egenproducerade show där han som klassisk nörd spelar de sämsta tv-spel som världen skådat. Hans andra saker, producerade under namnet Cinemassacre, är också bra. Rolfe har en stil som gör att han är väldigt hit-or-miss. Vissa saker känns bara dumma medan andra är sjukt roliga. Klicka på länken för att själv bilda dig en uppfattning.



2. The Nostalgia Critic


Doug Walker spelar The Nostalgia Critic vars uppgift är att recensera allt som kan kallas nostalgi (först och främst film) och svära över hur fruktansvärt det är. Walker är också mannen bakom sajten Thatguywiththeglasses.com där han har samlat en helt sjuk mängd talangfulla videoskapare för att bilda vad som kan vara nätets mest lovande videosajt. Bland övriga favoriter på sajten kan jag nämna Linkara (Atop The 4th Wall), Sean Fausz (Epic Fail) och Lindsay Ellis (The Nostalgia Chick). Om du inte redan besökt sajten, gör det nu och se fram emot veckor med underhållning.



3. Zero Punctuation


Ben "Yahtzee" Croshaw recenserar ett tv/datorspel i veckan och har ofta både en och två fräna kommentarer om det. Som hans namn åsyftar pratar Croshaw extremt fort och oftast utan paus mellan meningarna. Tänk er verbal diarré i fem minuter med en allt som oftast extremt lyckad animerad backdrop och ni har en idé om vad som väntar er. Hittas här.



4. Knappnytt


Den enda svenska showen på listan och egentligen den enda svenska webshowen jag hittat som är värd att nämnas. I Knappnytt dissikerar tygkatten Knatten aktuella händelser på ett riktigt roligt sätt och när till och med undertecknad är med i ett avsnitt (nummer 12) måste jag ju nästan nämna den här på listan. Kolla in Knappnytt här.



5. Cracked


Artiklar, artiklar och återigen artiklar skrivna om allt tänkbart och otänkbart och dessutom förbannat roligt. En ny artikel och/eller lista, fotoparodi, video etc varje dag. Är dessutom helt öppen för alla att skriva för. Räkna inte med att bli publicerad dock om du inte kan dina saker. Läs här.

 
 
Nilla

Nilla

30 november 2009 00:01

Politiskt involverade och smart är motsatser med andra ord..? hmm.. tåls att tänkas på. ;)

http://nillaraff.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulf - 9 februari 2022 16:23


  The End Of An Era - Sista posten på Bloggplatsen   Allt har ett slut brukar det heta och så även min tid här på Bloggplatsen. I och med nyårets stora skräckupplevelse nära hela sajten låg nere under närmre en veckas tid för mig tog jag beslu...

Av Ulf - 7 februari 2022 18:40

Linda hatar allt, Ulf är trött och frustrerad på att bli avbruten och Matti har ingen penis som bakgrundsbild den här veckan. Läget bland trupperna kunde alltså varit bättre för general Gustaf, som förgyller tillvaron med sin bästa Henke Larsson-im...

Av Ulf - 4 februari 2022 20:52

Regi: Guillermo del Toro Manus: Guillermo del Toro & Kim Morgan (baserat på William Lindsay Greshams roman) Medverkande: Bradley Cooper, Rooney Mara, Cate Blancett mfl. Produktionsbolag: Fox Searchlight Pictures/Double Dare You/TSG Entertainm...

Av Ulf - 2 februari 2022 18:17


  Regi: Reinaldo Marcus Green Manus: Zach Baylin Medverkande: Will Smith, Aunjanue Ellis, Jon Bernthal mfl. Produktionsbolag: Star Thrower Entertainment/Westbrook Studios/Keepin’ It Reel År: 2021 Längd: 144 min Land: USA Svens...

Av Ulf - 31 januari 2022 20:02

Linda är sjuk – igen! Frågan är om det var Darkman som var i farten eftersom Linda absolut inte kunde förstå varför veckans titelkaraktär heter som han gör. Det gör hur som helst att de tre medlemmarna med Y-kromosomer får hålla ställningarna...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Bloggportaler

Kultur & Historia bloggar Kultur Blogg listad på Bloggtoppen.se BloggRegistret.se Nöje och Underhållning Bloggparaden länkkatalog Favoritlistan.se 1000länkar.com - gratis länkkatalog Sverigeregistret

Ovido - Quiz & Flashcards