Alla inlägg den 14 december 2009

Av Ulf - 14 december 2009 14:04



Mandy Lane kommer tillbaka efter sommarlovet och får helt plötsligt en massa uppmärksamhet från skolans pojkar som alla är inställda på att vara den som får henne i säng först. Mandy har däremot inga sådana planer när hon följer med sina nya vänner till en ranch för en helgs festande. När festdeltagarna börjar försvinna börjar dock Mandy ana oråd. Någon är inte alls särskilt road över Mandys nya umgängeskrets.


Jag har några sajter jag går till för recensioner, däribland den lysande Arrow In The Head Movie Reviews för skräckfilmer (googla namnet och ni skola finna!). Den här filmen rekomenderades där och jag måste säga att jag var ganska entusiastisk inför att se den. High School och skräck går otroligt väl ihop. I All The Boys Love Mandy Lane blir det tyvärr ganska unket rätt snabbt.


Amber Heard spelar huvudrollen som den igenomtråkiga Mandy Lane. Det här är också filmens stora problem - jag fattar inte varför alla killar ska älska Mandy Lane. Mandy ser ut som vilken blondin som helst utan något som sticker ut eller gör henne särdeles attraktiv. När hon dessutom är träig som en träslöjdslektion ställer i alla fall jag mig frågande till vad som är så speciellt med henne. Heard gör vad hon kan med rollen, vilket inte är särskilt mycket. Resten av skådespelarna är slasherklichéerna och de är ungefär lika intressant som blöta papperspåsar.


Vad jag däremot måste berömma är regin som på sina ställen är riktigt snygg - speciellt för att vara en independentproduktion med väldigt begränsade medel. Scenografiskt ligger den också högt över ganska många högbudgetproduktioner. Manuset är också helt okej, även om författaren verkar tro att han är otroligt orginell med sina plot twists. Personligen räknade jag ut slutet ungefär 35 minuter in i filmen och jag brukar inte vara den som sitter och kommer på twists när jag ser en film för första gången (eftersom...då tittar man på film och analysen kommer senare.)


Det här är ingen film jag kan varken varna för eller rekomendera. Den blir ett enda stort "meh" på min skala. Kan vara kul för en tråkig eftermiddag men förvänta dig inte för mycket.


Betyg: 2 blondiner alla faller oförklarligt för av 5 möjliga

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Bloggportaler

Kultur & Historia bloggar Kultur Blogg listad på Bloggtoppen.se BloggRegistret.se Nöje och Underhållning Bloggparaden länkkatalog Favoritlistan.se 1000länkar.com - gratis länkkatalog Sverigeregistret

Ovido - Quiz & Flashcards