Alla inlägg den 19 juni 2013

Av Ulf - 19 juni 2013 23:01

 

Det finns vissa artister som jag älskat sedan sekunden jag hörde dem sjunga. Ingen tvekan, inget "han kanske har gjort två bra skivor" - det här är artister som jag alltid kommer tillbaka till förr eller senare. En av dessa är Chris Isaak. Chris Isaak är troligen mest känd för sin hitballad Wicked Game från 1989. Faktum är att den inte blev en särskilt stor hit alls förrän nedanstående musikvideo. Singeln gjorde Isaak till en stjärna, men han försvann snart tillbaka in i mittenfållan av artister som säljer bra med skivor men inte blir megastjärnor. Kanske är det lika bra det. En artist som Isaak kompromissar aldrig. Med undantag för inspelningsteknik och större mognad i textförfattandet har han gjort musik i samma stil sedan starten 1985. Videon nedanstående är faktiskt den andra till låten. Den första snabbregisserades av en viss David Lynch när han ville ha med låten i sin film Wild At Heart. Videon har ingen story att tala om, men kolla på fotot! Så fantastiskt vackert! Tillsammans med Isaak och danska supermodellen Helena Christensen är bland det hetaste som fångats på film. Och ja, jag är fullt medveten om att de där töntiga finnarna har gjort en cover på den här - jag försöker glömma den.

 

Artist: Chris Isaak

Låt: Wicked Game

Album: Heart Shaped World

År: 1989

 

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Bloggportaler

Kultur & Historia bloggar Kultur Blogg listad på Bloggtoppen.se BloggRegistret.se Nöje och Underhållning Bloggparaden länkkatalog Favoritlistan.se 1000länkar.com - gratis länkkatalog Sverigeregistret

Ovido - Quiz & Flashcards