Alla inlägg den 16 juli 2013

Av Ulf - 16 juli 2013 22:28


Som boende i Lund finns det två livsviktiga utlopp för filmintresse som inte SF vill plocka upp - Folkets Bio och Fantastisk Film Festival. FFF är en dryg veckas glädje i höstmörkret och Folkets Bio kör kvalitetsfilm året runt. Det är för lite. Missförstå mig inte, jag gnäller absolut inte på FFF eller Folkets Bio, tvärtom, men jag vill ha mer! I och med Lunds humorfestivals framgångar de senaste åren är det definitivt inte omöjligt att etablera en ny festival i staden. Men vem ska göra det? Tja... varför inte Skitfinkultur?


Detta är mitt blygsamma försök att få ut en idé till folk boende i Lund med omnejd: Vi startar en festival! Hur gör man det? Jag har ärligt talat ingen aning. Det kommer troligen bli fruktansvärt mycket jobb, utan riktig monetär kompensation, men ska vi verkligen fortsätta gnälla på att Lund mer och mer spelar andrafiol till Malmö när det gäller kulturliv i Skåne eller ska vi göra något åt saken?


För att sprida glädjen under året föreslår jag en festival under våren. Nästa vår? Troligen inte. Våren därpå? Om intresse finns satsar vi på det. Våren 2015 alltså är det som gäller. Vem vill med? Kommentera, sprid, diskutera! 

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Bloggportaler

Kultur & Historia bloggar Kultur Blogg listad på Bloggtoppen.se BloggRegistret.se Nöje och Underhållning Bloggparaden länkkatalog Favoritlistan.se 1000länkar.com - gratis länkkatalog Sverigeregistret

Skapa flashcards