Alla inlägg den 25 januari 2015

Av Ulf - 25 januari 2015 18:31


Twin Peaks återvänder: Missa inte tributeplattan!  

 

Nyheten att Twin Peaks återvänder har gett upphov till en mängd olika kreativa uttryck hos fanbasen. Marknaden formligen översvämmas av tröjor, örngott, posters och Gud vet allt. Det mesta är av tveksam kvalitet och egentligen inte värt besväret. När jag min vana trogen trålade nätet efter nyheter att lägga i de här inläggen hittade jag dock något riktigt häftigt som jag var tvungen att dela med mig av - hela soundtracket till serien i coverversioner gjorda så de låter som de spelas av ett synthband anno 1982. Svag som jag är för retrosynth och det fantastiska jobb som Lucy Black har lagt ner på att hitta bra coverartister och producera denna hyllning måste jag lyfta på hatten. I och med Spotifys frammarsch är detta den första skiva jag köpt (om än i digital form) som inte varit släpp ifrån vänner och bekanta på många, många år. Givetvis intressant för kalenderbitare och samlare som mig, men för alla som uppskattar synth av den äldre skolan bör detta kollas in och köpas, speciellt som pengarna går till att släppa två volymer till! Imponerande!

 

Lyssna, beställ och förundras på: https://retropromenade.bandcamp.com/album/the-next-peak-vol-i-twin-peaks-tribute.

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Bloggportaler

Kultur & Historia bloggar Kultur Blogg listad på Bloggtoppen.se BloggRegistret.se Nöje och Underhållning Bloggparaden länkkatalog Favoritlistan.se 1000länkar.com - gratis länkkatalog Sverigeregistret

Skapa flashcards