Alla inlägg den 30 mars 2016

Av Ulf - 30 mars 2016 20:46


Twin Peaks återvänder: Konsert!  

 

Jag är i princip expert på att missa konserter med anknytning till Twin Peaks. Jag vet inte hur länge jag grämde mig över att ha missat Julee Cruise i Köpenhamn för några år sedan, men den här gången lyckades jag upptäcka en förmodad höjdare i tid. Den experimentella rocktrion Xiu Xiu kontrakterades för att spela på den uppmärksammade David Lynch-utställning Between Two Worlds. Giget gav mersmak och ledde till en hel coverskiva av soundtracket. Den 14/4 spelar de på Inkonst i Malmö i deras enda Sverige-spelning. Jag brukar av hävd vara ganska skeptisk till artister som ger sig på Badalamentis musik, men sen kollade jag in deras singelsläpp av Falling. Sex minuter senare är jag en biljett rikare. Covern på nämnda låt hittar du här och Inkonst hittar du här.

 

Utöver den mest efterlängtade konserten i mannaminne står det rätt still gällande produktionen. Det finns ett rykte som säger att delar av serien kan komma att visas på bio. Det är ett rykte som har fått viss tyngd då producenterna uttryckt ett visst intresse för dealen, men inget som kan styrkas än så länge. Men, Twin Peaks-diggare, vi ses i Malmö, eller hur?

 

Slutligen, en liten söt artikel jag hittade om mode och Twin Peaks. Nästan så jag funderar på att göra något liknande.

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Bloggportaler

Kultur & Historia bloggar Kultur Blogg listad på Bloggtoppen.se BloggRegistret.se Nöje och Underhållning Bloggparaden länkkatalog Favoritlistan.se 1000länkar.com - gratis länkkatalog Sverigeregistret

Skapa flashcards