Direktlänk till inlägg 4 november 2011

Bellflower

Av Ulf - 4 november 2011 16:19

 


Regi: Evan Glodell

Manus: Evan Glodell

Medverkande: Evan Glodell, Jesse Wiseman, Tyler Dawson mfl.

Produktionsbolag: Coatwolf Productions

År: 2011

Längd: 106 min

Land: USA

Svensk åldersgräns: 15 år

IMDB: http://www.imdb.com/title/tt1242599/


Woodrow och Aiden är två barndomsvänner som spenderar merparten av sin tid med att bygga diverse improviserade vapen för deras påhittade gäng The Medusa. En utekväll träffar Woodrow Milly och kärlek spirar direkt. Men när Milly bedrar Woodrow börjar en nedåtgående spiral i vännernas liv - något som ska få konsekvenser för deras framtid.


Ja jisses, jag läste "inspirerad av Mad Max 2 (1981)" i en recension och jag var såld. Vad jag inte hade räknat med var att recensionen menade att den först och främst handlar om två idioter som är besatta av filmen i fråga. Evan Glodells egoprojekt (manus/regi/huvudroll) är ett magplask som heter duga. Har ni sett en studentfilm någon gång vet ni vad ni har att vänta er i kvalitet. Det är uselt filmat, dålig redigerat och har ett så pretentiöst manus så jag bara vill spy. Ja, det finns få känslor som är så överjävliga som att bli bedragen (been there, done that) men även om det är en lysande källa för depression måste man vara duktig tappad bakom en vagn för att faktiskt låta det gå så långt som det gör i den här filmen. Det är det som är mitt stora problem med den här filmen - de överdrivna reaktionerna. Dessa gör att man inte kan känna för karaktärerna och ett drama där man inte bryr sig om karaktärerna är bara överflödigt.


Jag vet ärligt talat inte vad jag kan säga mer om den här filmen. Den är så jäkla ointressant att jag faktiskt har svårt att komma ihåg mer än en handfull scener trots att det bara var några timmar sedan jag såg filmen. Nåväl, undvik.


Betyg: 1 pretentiös skithög av 5 möjliga

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulf - 9 februari 2022 16:23


  The End Of An Era - Sista posten på Bloggplatsen   Allt har ett slut brukar det heta och så även min tid här på Bloggplatsen. I och med nyårets stora skräckupplevelse nära hela sajten låg nere under närmre en veckas tid för mig tog jag beslu...

Av Ulf - 7 februari 2022 18:40

Linda hatar allt, Ulf är trött och frustrerad på att bli avbruten och Matti har ingen penis som bakgrundsbild den här veckan. Läget bland trupperna kunde alltså varit bättre för general Gustaf, som förgyller tillvaron med sin bästa Henke Larsson-im...

Av Ulf - 4 februari 2022 20:52

Regi: Guillermo del Toro Manus: Guillermo del Toro & Kim Morgan (baserat på William Lindsay Greshams roman) Medverkande: Bradley Cooper, Rooney Mara, Cate Blancett mfl. Produktionsbolag: Fox Searchlight Pictures/Double Dare You/TSG Entertainm...

Av Ulf - 2 februari 2022 18:17


  Regi: Reinaldo Marcus Green Manus: Zach Baylin Medverkande: Will Smith, Aunjanue Ellis, Jon Bernthal mfl. Produktionsbolag: Star Thrower Entertainment/Westbrook Studios/Keepin’ It Reel År: 2021 Längd: 144 min Land: USA Svens...

Av Ulf - 31 januari 2022 20:02

Linda är sjuk – igen! Frågan är om det var Darkman som var i farten eftersom Linda absolut inte kunde förstå varför veckans titelkaraktär heter som han gör. Det gör hur som helst att de tre medlemmarna med Y-kromosomer får hålla ställningarna...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Bloggportaler

Kultur & Historia bloggar Kultur Blogg listad på Bloggtoppen.se BloggRegistret.se Nöje och Underhållning Bloggparaden länkkatalog Favoritlistan.se 1000länkar.com - gratis länkkatalog Sverigeregistret

Skapa flashcards